сряда, 31 август 2011 г.



"Крадецът на книги"


     Тази книга чета в момента. Едва ли ще ми трябва много време да я завърша, защото е доста увлекателна. Различна и интересна, тя веднага ме грабна...


http://www.helikon.bg/books/61/150042_kradetcat-na-knigi.html


            08.08.2012 г.

    Оставаха ми едва петдесетина странички да завърша романа, но отлагах това в продължение на цяла година. След като най-после намерих време да го направя останах очарована от книгата. Думата "различна" определено е подходяща за нея. Все пак не се случва често разказвачът да бъде Смъртта. "Крадецът на книги" ще се оцени от хора, които виждат смисъла и тежестта на всяка една дума, хора, които четат бавно и внимателно, наслаждавайки се на красотата на сравненията и олицетворенията, които тук присъстват в изобилие. "Крадецът на книги" ще се хареса от всеки, който обича книгите и осъзнава как всяка прочетена книга повлиява върху живота и мирогледа му. Думите са така прости и леки, а в същото време тежат ужасно.
    Прочитайки книгата, разказваща за една война и описваща последиците от нея не мога да не се замисля колко съм благодарна, че живея в мирно време. Съзнанието ми никога няма да може да възприеме смисъла на войната и безкрайните страдания, които хората си причиняват по непонятни причини. Като се замисля, не мога с чиста съвест да кажа, че хората днес не воюват. Злобата, ревността, завистта подтикват хората на какви ли не жестокости, на които жертва стават невинни хора - както при войната. Слушайки или четейки новините по медиите имам чувството, че светът все още е във война, просто не я наричаме по този начин. Имаме само един живот и мисълта, че го пропиляваме в дребнавост, злоба и безсмислени занимания ме натъжава много. Представям си  (както в книгата) как Смъртта се разхожда сред нас и си казва: "На теб още не ти е дошло времето, но ще се отбия и тук" А вие какво ще направите преди да ви изтече времето, за да заявите смело, че сте живели достойно?




2 коментара: